3 טעויות עיקריות שיש להימנע מהן להצלחה ממשית ב- SEO

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

SEO כמו תחומים רבים המצריכים רמה מסוימת של מיומנות, הוא תחום לא פשוט, אם לא מקדישים את הזמן וההתמדה בכדי להשתלט עליו כהלכה. אם ניקח את כל תחומי השיווק הדיגיטלי ונפרוס אותם לכישורים שונים, נראה שעל הסקלה הרחבה הזו רוב אנשי המקצוע מתרכזים בתחומי ה – PPC, עיצוב גרפי, יצירת תוכן, ניהול פרויקטים, ואילו מקצועני ה -SEO הנם בודדים במערכה. 

מהניסיון שלי בפרויקטים גדולים של SEO עבור חברות בחו"ל ובעל קורס קידום אתרים ישראלי בו לומדים גם סטודנטים מתחילים, בעלי אתרים ואנשים מהתעשייה ישנן דעות קדומות ודיסאינפורמציה ביחס ל -SEO כתחום שמאוד קשה לייצר בו תוצאות ממשיות ולמדוד את התוצאות וההחזר השקעה ביחס לפרסום ממומן בו התוצאות יותר מידיות והמדדים מנוטרים פנימית בתוך מערכות פרסום כמו פייסבוק וגוגל פרסום. 

בפוסט קצרצר אך אינפורמטיבי זה, נדון ב-3 מכשולים עיקריים העומדים בדרכם של אנשי SEO מתחילים ובעלי אתרים שעושים את זה לבד ומה הם ההיבטים החשובים ביותר שבהם צריך להתמקד בכדי להבטיח דירוגים גבוהים ויציבים ולהבין קצת יותר לעומק את העולם הרחב הזה שנקרא – SEO. אני מקווה שתוכלו לקחת מפה כמה עצות חשובות בכדי לשפר את המיקוד וההסתכלות הרחבה שלכם על התחום. 

גם בעבודתי האישית והבינלאומית התמודדתי עם עליות וירידות בפרויקטים מתקדמים של SEO, אך הגישה ומתודות העבודה לא השתנו, ממש כמו שאתה מכין את עצמך למרתון אתה יודע שיהיו ימים פחות טובים ויותר טובים באימונים אך המטרה הסופית לא משתנה וגם ב SE0 כמו בספורט, שיפור בתחביב חדש ואפילו בחיים עצמם – התמדה והשקעה של זמן הנם מרכיבים חשובים להצלחה. 

אלו הם 3 המכשולים העיקריים עבור כל איש SEO מתחיל.

1. חוסר סבלנות

אנשים מתקשים להבין שלוקח קצת זמן כדי לראות תזוזה כלשהי בדירוג האתר שלהם בגוגל.

אז הקמת את האתר שלך כמו שצריך, ביצעת את המחקרים שלך, הכנסת קצת תוכן איכותי ואפילו קנית כמה קישורים איכותיים אבל מאז … נאדה, שום דבר לא קורה. אתה לא רואה תנועה מגיעה או כל תזוזה אורגנית זורמת לכיוונך

לגוגל יש טיימינג משלו עד שהוא מקבל את ההחלטה אם האתר שלך שווה את המקומות הראשונים בקטגוריה העסקית שלך. האלגוריתם של גוגל מחשב מעל 200 פקטורים לדירוג סופי של אתר בכדי לקבוע מה בדיוק אתה מנסה להשיג עם האתר שלך ואז משווה את אותם פקטורים אל מול אלפי חברות אחרות שבאופן בסיסי מנסות לעשות את אותו הדבר ולהתברג גבוה. ברור שתהליך כזה לוקח זמן ועוד לא התייחסתי לכך שאתרים בעלי תוכן רב או מוצרים רבים לוקחים יותר זמו לעיבוד וסריקה על ידי גוגל. 

מעבר לכך, אתרים שמפעילים קוד מורכב ובעיקר ג'אווהסקריפט גם כן לא מקלים על מלאכתם של הבוטים של גוגל בסריקה ואינדוקס מלא של אתר – למידע נוסף בנוגע לחשיבותו של סוג הקוד בו אתם משתמשים באתר וכיצד הוא משפיע על קידום האתר עיינו נא במאמר המרתק הזה מאת נתי אלימלך . 

ממש כמו פילדלפיה 76ers, הייתי ממליץ לסמוך על התהליך (Trust The Process) ולהמשיך לעבוד על שיפור האתר שלך ככל האפשר.

מרבית האנשים מוותרים לאחר שבועיים ומאבדים כל אמון בקידום אתרים ונצמדים לכרטיס אשראי רץ במערכת הפרסום של פייסבוק. אכן מבחינת תוצאות מיידיות מאוד נוח להתרגל לקצב המהיר של PPC מודרני, אבל כידוע אנשים מחפשים באופן טבעי סיפוקים מיידיים. לפעמים תוצאות SEO ממשיות עשויות להופיע לאחר מספר חודשים ואפילו שנה שלמה במקרים מסוימים, זה באמת משתנה מקטגוריות שונות והתחרותיות בהן. 

תמיד זכרו ש- SEO דומה למשחק השחמט; זהו משחק אסטרטגי לטווח הארוך. המתינו בסבלנות לפחות חודשיים והמשיכו להתמיד ולשפר באופן מתמיד את האופרציה שלכם, הרי המטרה היא לייצר טראפיק קבוע לזמן ארוך טווח ולרוב זה יכול לקרות אך ורק על ידי תוצאות יציבות בגוגל

2. ריבוי כלים ומערכות לשלוט בהן ובזבוז כספים מיותר

ב – SEO קיימות מערכות רבות וכלי אונליין שרצוי שמקצוען אמיתי יכיר אבל חשוב לדעת שרוב המערכות עולות כסף, בד"כ מנוי חודשי בעלות מסויימת. יש מערכות לניטור נתונים, מערכות מחקר, כלים ליצירת תוכן, כלים יותר טכניים כמו Screaming Frog שהוא חינמי באופן חלקי מאוד. התחום תחרותי בטירוף גם בגזרת הסטארטאפים וטכנולוגיות חדשות צצות מדי שבוע עם הבטחה לתוצאות מידיות. קל מאוד לקנות תוכנות וכלי ואונליין מהודרים שבקושי תשתמשו בהם בעתיד, ולא רק שהכלים האלה עולים המון מזומנים, כל כלי חדש כזה יצריך עוד כמה שעות מחייכם בכדי ללמוד אותו לעומק.

מקודם התייחסתי לכך שבני אדם דורשים סיפוקים מיידים גם בקידום האתר, פעולה צריכה להיות שווה תוצאה וכל מכשול בדרך יכול לבאס ולגרום לנו להפסיק. דבר נוסף שאנשים חוטאים בו הוא בזבוז של כספים מיותרים כשהם נכנסים לתחום חדש, הם חושבים לעצמם "אם אני אקנה את המצלמה הזו ב5000 שקל אני אצלם יותר", "אם אני אקנה את התוכנה הזו ב1000 שקל תהיה לי יותר מוטיבציה לקדם את האתר שלי" במבחן התוצאה זה לא באמת קורה לכן יהיו זהירים כיצד אתם מנהלים את התקציב שלכם. 

אז איך רצוי לתעדף איזו מערכת חשובה ולא?

ראשית כל, אני ממליץ להתמקד בשלושת הכלים החשובים ביותר לכל מי שרוצה להפוך למומחה SEO באמת:

Ahrefs – כלי בתשלום, הכלי המדהים הזה הוא האולר שוויצרי עבור כל מומחה SEO בגלל ריבוי המשימות שהוא מאפשר לנו לבצע. נכון להיום הוא הכלי המרכזי שמשמש אותנו בתחום.

הכלי הוא בעצם תוכנת אונליין שיכולה לעזור בכל אספקט מרכזי שקשור לקידום אתרים, החל מביצוע מחקרי מילות מפתח, מתחרים הבנה מעמיקה של רמת התחרות וכלה באיתור נושאים חדשים לתוכן, ניתוח תחומים ואפילו פיקוח מדוייק של דירוגים. הכלי מכיל המון פיצ'רים מעולים שיכולים לעזור לך, וכן, ייקח קצת זמן להכיר את כולם, אך זה בהחלט שווה את זה. 

ישנם הרבה משאבים על Ahrefs, להלן 2 מרכזיים: 

גוגל אנליטיקס – כלי חינמי, הכלי העיקרי למעקב אחר תנועה והתנהגות משתמשים באתר האינטרנט שלנו, לפני שנתקדם לכלי עבודה מפוארים אחרים, וודאו שאתם שולטים באופן מלא בכלי הזה שנותן לנו תמונת מצב תמידית על ההתקדמות שלנו.

השימוש ב- Google Analytics יסייע להבין טוב יותר כיצד למקד את הזמן והאנרגיה לדברים החשובים באמת כמו, איזה תוכן ליצור, אילו מדינות או איזורים מספקים את התנועה הטובה ביותר, מהם הדפים הפופולריים ביותר באתר שלנו ומעל 1000+ דוחות שונים ואפשרויות התאמה אישית. 

דאגו לקפוץ אל האקדמיה הרשמית והחינמית של גוגל אנליטיקס וללמוד עוד על הכלי. האתר של שוקי מן בעברית הינו מקור מידע נוסף מומלץ ללימוד גוגל אנליטיקס וגם כן ערוץ היוטיוב המגניב הזה שנקרא Measure School – לעיונכם!

קונסולת החיפוש של גוגל | Search Console כלי חינמי נוסף, וככל הנראה החשוב ביותר עבור כל בעל אתר שעושה SEO. הכלי הזה הוא בעצם האופן שבו אנו כבעלי אתר מתקשרים ישירות מול גוגל ומודיעים לו על כל שינוי שמתרחש; דף חדש באתר שלנו, קטגוריה חדשה שנוספה, שפה חדשה שהוספת, שגיאה שמתרחשת.

לאחר אימות ואישור האתר בסרץ' קונסול של גוגל נוכל להבין את המיקומים המובילים שלנו בחינם, אם כי נתוני המערכת מתעדכנים בד"כ אחת לשבוע שבועיים – ולכן במהלך הדרך ייתכן ונרצה לעבור למערכת דירוגים בתשלום שמתעדכנת בתדירות גבוהה יותר. באמצעות המערכת נבין גם כיצד גוגל ממפה את האתר, אילו מילות מפתח גלויות במנועי החיפוש ועוד. 

אם האתר לא אושר באמצעות סרץ' קונסול אנחנו בעצם בעצם לא קיימים בתוצאות חיפוש, אז נקדיש זמן כדי להכיר את המערכת הזו כראוי ולעניות דעתי היא הפשוטה ביותר לתפעול מביחס ל Ahrefs וגוגל אנליטיקס. למידע נוסף על סרץ' קונסול – התחילו כאן.

3. שגרת עבודה מבולגנת וחוסר סדר

הטעות האחרונה ברשימה שלנו שמומלץ לשים לב אליה היא שכיחה למדי בקרב בעלי אתרים ואנשי דיגיטל בכלל – הם עובדים מבולגן, לא בונים צ'קליסטים מסודרים וסדר יום שמבוסס על תעדוף משימות על פי חשיבות.

 הם קופצים ממשימה למשימה ומוציאים כסף מיותר על תוכן כללי שלא מבוסס על מחקרים מתחרים או מילות מפתח חשובות, קישורים זניחים או כמו שציינו כלים מיותרים. בעולם ה- SEO, אנחנו חסידים גדולים של צ'קליסטים – בעיקר בגלל שישנם הרבה גזרות שעלינו לתקוף בכדי לנצח את המתחרים – כשאני אומר צ'קליסט אני מתייחס למספר פעולות קטנות ויעילות שמועילות לאתר שלנו.

זו יכולה להיות רשימת בדיקה ופרמטרים למחקר מילות מפתח, צ'קליסט פעולות להזנת פוסט בבלוג בדרך הנכונה, רשימת בדיקת איכות של קישורים נכנסים ועוד. בעיקרון כל רשימת משימות פשוטה שתעזור לכם לשכלל חלק מהמשימות הרבות שאנו כאנשי SEO נאלצים להתמודד איתן

חיפוש מהיר ב- Google יראה לכם בדיוק על מה אני מדבר. הקפידו תמיד למיין את המשימות החשובות ביותר שיש לבצע באתר. 

רוב האתרים הראשונים בגוגל ל "SEO Checklist"  הן נקודת התחלה נאותה כדי להבין על מה מודבר וכיצד  עלינו למקסם את זמן יקר וכסף בזמן העבודה באתר. דאגו להפריד בין ההיבטים השונים והמשימות המרובות ב- SEO U Uיהיה לכם קל יותר להבין אילו משימות  באמת יכולות לעזור לכם להצליח ומהו השוני ביניהם

לסיום – צ'קליסט מעולה מבית Ahrefs.

הצטרפו לניוזלטר החודשי של WEB DAVID
עדכון חודשי וענייני על כלים לקידום וטכנולוגיות חדשות