5 עקרונות על קצה המזלג ליצירת תוכן דיגיטלי שסוגר עסקאות

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
Share on linkedin

למה יצירת תוכן כלכך מרתיעה בעלי אתרים ובכלל בעלי עסקים למיניהם? בעיקר בגלל שכתיבה בכללותה יכולה להרתיע ונראית כמשימה סופר יצירתית – לדעת כיצד ליצור תוכן, וחשוב מכך לדעת לנהל תוכן כהלכה יכולה לעשות פלאים לכל מערך שיווק דיגיטלי.

תוכן איכותי נגלה לעין במאמרים ומודעות ולעיתים מסתתר במקומות אסטרגיים כמו בדפי מכירה, קוביות הרשמה וניוזלטר. יצירת תוכן דיגיטלי הפכה בשנתיים האחרונות לתעשייה של כ – 20 מיליארד$ בשנה. מעבר לכך שינוי מאוד מהותי נוסף שהתרחש הינו משתמשים אשר מוכנים לשלם עבור תוכן איכותי באינטרנט.

הצורך לתכנים ברמה גבוהה עולים מחודש לחודש מהבנה פשוטה שתוכן ברמה גבוהה ובעל ערך, עוזר למשתמשי קצה להתחבר לעסקים ובסופו של יום לקדם עסקאות.

במדריך הבא אני מתייחס לנקודות חשובת בתהליכי יצירת תוכן שיכולים להועיל לכם מאוד בהמשך הדרך, תהנו!

1. איך הקמת בלוג משמש עסקים להגדלת רווחים?

שאלתם את עצמכם פעם למה שופייפי הענקית משקיעה מליונים על תכנים וטיפוח הבלוג שלה? https://www.shopify.com/blog

הבלוג הזו מלכודת המרה אחת גדולה, החל מהטופס העליון, שימו לב להנעה לפעולה ( get lessons ) ועד לדפים הפנימיים בכל כתבה ווידאו.

ברגע שהזנת מייל אתה נכנס לקורס מייל חינמי בחמישה שלבים שבסופו אתה כבר מרגיש מושקע לחלוטין במערכת שלהם ומבצע רכישה חודשית בפלטפורמה.

הבלוג הזה לבד מעלה משמעותית את אחוזי ההמרה של שופיפיי בסגירת לקוחות חדשים, הכל באמצעות בלוג איכותי, קידום נכון על ביטויים מהותיים עבורם ומשפך ניוזלטר מתוחכם, והאמת כל בעל עסק יכול ליישם מהלך כזה.

אני באופן אישי מאמין שכל אתר חייב שיהיה לו בלוג או לפחות נקודת תוכן ברמה גבוהה.

באמצעות בלוג איכותי באתר אנו יכולים להתייחס לסוגיות מרכזיות ובעיות נפוצות שקהל היעד שלנות מתמודד איתם באופן שוטף ופשוט…לעזור לו. דפי תוכן איכותיים ימשכו לינקים ממקורות חיצוניים, ישמשו אתכם בשיתופים אורגניים כאשר הנושא צץ – נחשו מה? יש לכם תוכן מוכן שרק מחכה לעזור לגולש ולחבר אותה הלאה למוצרים שלכם או שירותים הקשורים לנושא הכתבה.

2. למה אנחנו כותבים תוכן? מה מטרת הקצה?

קריטי להבין ש…תוכן דיגיטלי נכתב למען מטרה אחת ומטרה אחת בלבד, לקדם משתמש הלאה בתהליך הרכישה, אנחנו לא מתיישבים על המחשב או מזמינים תכנים מכותבים מקצועיים במטרה להיות עמוס עוז הבא, אלא אם כן אתה מתכננים להיות עמוס עוז הבא.

לכן חשוב מאוד להתייחס לתוכן (כל תוכן דיגיטלי) בשלושה היבטים מרכזיים:

– בעל ערך שיווקי: שימוש בפופ אפים, הנעה לפעולה, חידוד הצעת מכר חזקה בגוף התוכן ולהתייחס אליו.

– בעל ערך למשתמש: פותר בעיה מהותית או משרת אינטרס מרכזי.

– טיפול טכני בתוכן: נוגע יותר לעולמות ה – SEO, אבל לא רק.

זהו משחק עדין, התוכן המושלם יהלך על הקו הדק שבין מתן ערך, לשמור על עניין גבוה ולשלב בעדינות את התוכן השיווקי שאמור לקדם הלאה את המשתמש.

לעיתים אני נעזר באתר המעולה הזה Anwer The Public  – שמאפשר להזין ביטוי מרכזי ואז הוא מייצר אינספור שאלות סביב הנושא שיכולות להיות מעולות עבור רעיונות לתכנים חדשים.

לדוגמא: אזין ביטוי כמו Forex Trading ואקבל שאלות אמיתיות של משתמשים שסביבן אוכל ליצור תוכן רלוונטי ולענות על השאלה הבוערת

מערכת Answer The Public מאפשרת לקבל שאלות חשובות סביב נושאים שאנו מקדמים

 

 

שימו לב למאמר הבא באתר של איש הדיגיטל ניל פטאל:
https://neilpatel.com/blog/google-algorithm-change/

יש כאן כמה עקרונות תוכן חשובים שבאים לידי ביטוי:

בעל ערך למשתמש:

– התוכן מגובה בגרפיקה רלוונטית וברורה

– המאמר מפורק לפסקאות שניתנות להבנה

– חלוקה נכונה לכותרות אינפורמטיביות

– דאטא וסטטיסטיקות לצורך חיזוק הסמכות של המאמר.

פן השיווקי של התוכן עצמו:

– לאורך כל הכתבה מלווה את הקורא קוביית הנעה לפעולה ( ?do you want more taffic ) עם מקום להשארת לינק של האתר שלך.

הקובייה הזו מוצגת לצד התוכן ומושכת את תשומת לב המשתמש לבצע פעולת המרה

– ניל מטמיע לינקים לדפי מוצרים שלו בגוף הכתבה ומתייחס אליהם באופן שיועיל למשתמש תוך כדי הקריאה.

– לצד הכתבה גם כן תפריט שמוביל לכתבות רלוונטיות נוספות באתר שלו.

3. הפן הפסיכולוגי של יצירת תוכן

ישנה תפיסה פסיכולוגית, אפילו מן מחסום פסיכולוגי שבכדי ליצור תוכן איכותי (מאמר לאתר, לצלם וידאו תדמיתי, לצלם מוצר או פוסט למדיה חברתית) אתה חייב להיות אדם יצירתי בטירוף עם מעיין נובע של רעיונות בלתי נגמרים אבל זה לא בהכרח נכון! לא צריך להיות יצירתי בכדי ליצור. אם אתה עובד מול צ'קליסט או מודע למה שהתוכן שלך צריך להכיל כבר ניתן לאלף את המפלצת. הצד השני של הפסיכולוגיה הוא לדעת ליצור תוכן שיעורר תגובה רגשית הולמת מצד הקורא – אני מצאתי כי שימוש רב בדוגמאות מפורטות, בדיקות הבנה לאורך הטקסט וסיפורים אנושיים מייצרים עבורי תגובות איכותיות יותר

אם ניקח לדוגמא מאמר אתר (מבין סוגים רבים של תכנים באינטרנט), אני יודע שהוא צריך להכיל בתוכו את הדברים הבאים:

– אני יודע שהוא צריך להכיל לפחות 700 מילים.

– אני יודע שאני צריך ליצור כותרת אינפורמטיבית, תיאור מתאים גם כן, שמכילים מילת מפתח שחשובה לעסק שלי עבור דירוג בגוגל

– פסקת פתיחה מזמינה ומעניינת שמציגה מצב קיים וכיצד אני הולך לפתור אותו למשתמש.

– שימוש בתוכן עניינים מסודר (אני משתמש בזה לתכנים של מעל 1500 מילים ומדריכים מאוד מפורטים)

– אני יודע שחשוב להציג שאלות למשתמש תוך כדי קריאה ולאזכר דברים שאדבר עליהם בהמשך הכתבה.

– אני יודע שנוח יותר למשתמש לקרוא בפסקאות ולא גוש טקסט מרושל מול העיניים. גם לי יהיה נוח מבחינת יצירה לסדר את הנושאים שאני רוצה להציג לתתי פרקים.

– אני יודע שאני רוצה להכניס תמונות, וידאו או גרפיקה ברמה גבוהה וכמובן רלוונטיים לנושא הכתבה.

– אני יודע שאני צריך להכיר היטב את הקהל שלי, לדבר איתם בשפה פשוטה, להיות מודע לסלנג שלהם ולהכיר את הבעיות המרכזיות שלהם.

אז יהיה לי הרבה יותר קל ליצור תוכן, ובמידה ואני מזמין תכנים בכסף אני יודע איזו רמה של תוכן אני רוצה לקבל מהיוצר, וכך גם אתם צריכים לדעת מה המוצר הסופי שאתם רוצים לקבל ומהו הסטנדרט כאשר אתם מזמינים תכנים.

 4. השתדלו להוזיל את עלויות יצירת התוכן באמצעות הכלים הנכונים.

דיברנו על הפחד מיצירת תוכן איך לא נתייחס לפחד ישראלי נפוץ – הפחד להשקיע. אל חשש, ישנם המון כלים חינמיים מדהימים שיכולים לשמש אותנו ליצור אחלה תכנים שנראים טוב, כמה דוגמאות לכלים שווים שאני משתמש בהם באופן קבוע:

כלים חינמיים ליצירת גרפיקה: לוגואים, קאברים לבלוג, פוסטים למדיה חברתית וכו:

https://www.canva.com/

https://crello.com/

אני מצרף מאגרי תמונות חינמיים שאני משתמש בהם באופן קבוע:

awesome-mages אינדקס ענקי של תמונת חינמיות על פי נושאים

https://unsplash.com/

https://pixabay.com/

https://www.pexels.com/

http://www.freeimages.com/

https://www.stockio.com/

https://www.flaticon.com/ – אתר מעולה לאייקונים חינמיים ( אייקונים זה גרפיקה נקיה שכדאי לשלב בגרפיקה)

כלים מגניבים לניטור תוכן: כלים חינמיים אוטומטיים שיודעים לאסוף עבורכם תוכן על פי מילות מפתח, קטגוריה, האשטג מסויים, מתחרה שלכם. לאלו שהן חסרי יצירתיות ומחפשים מעיין נובע של רעיונות כל אחת מהמערכות הללו תוכל לסייע לכם עם ריכוז איכותי של תכנים – כל שנותר לעשות הוא לנתח אותם ולחשוב כיצד אתם מייצרים תכנים דומים בצורה מעט אחרת אך איכותית.

https://www.quuu.co/

https://feedly.com/

https://ifttt.com/

יש שיטות מעולות להוציא בוכטה של רעיונות תוכן באמצעות כלי ניטור ומחקר ולפרק לגורמים כל פיסת תוכן של מתחרה או אתר בקטגוריה שלכם – אכסה את הנושאים הללו בפוסטים הבאים בבלוג.

טיפ בונוס: שיטת תוכן העניינים – בתכנים רבים שלי אני אוהב לשלב תוכן עניינים שמאפשר למשתמש לזוז כרצונו בגוף הטקסט, הסידור הזה מאוד משדרג את התוכן ומציג חזות מרשימה ונוחה. מעבר לאסתטיקה שבתוכן עניינים מסודר זו אחלה שיטה להתחיל לכתוב, ברגע שאני מתחיל לרשום ראשי פרקים קל לי יותר להתחיל לטפל בכל נושא אחד-אחד.

 5. תוכן דיגיטלי במהותו הינו סטטי – הפיצו ובדקו מה עובד

מה זה אומר? שאם לא נדחוף אותו קדימה למקומות הנכונים, למשתמשים הרלוונטיים אפחד לא יגיע אליו, אפחד לא יקרא אותו וחשבון הבנק יישאר כשהיה. עלינו להכניס תכנים שיצרנו לתכנית הפצה מסודרת על פי תאריכים ופלטפורמות. טבלת אקסל מסודרת זה כל מה שאתם צריכים.

היתרונות של שימוש בתכנית עבודה מסודרת הם מובהקים:

– מדידת סוגי תכנים שעבדו היטב? ( מדריך TOP TEN, או סקירת מוצר ספציפי)

– באילו פלטפורמות התוכן שלנו הכי אפקטיבי ?(פוסטים בקבוצות נגד וידאו ביוטיוב)

– אילו הצעה שיווקית הכי ממירה ומניבה רווח?

כמובן שאפשר להיכנס לעובי הקורה ולהוציא שלל מסקנות ותובנות שיעזרו לדחוף תכנים של עסק 200 קומות למעלה – עוד שיטות ליצירת וקידום תוכן – במדריכים הבאים.

עד כאן, שתהיה לכם 2019 מוצלחת ורווחית!

תכנים אקסקלוסיביים נוספים מחכים לכם בקהילת הדיגיטל המתקדמת והמקצועית בישראל, (בהתחייבות) מחכה לכם בפנים —–> הצטרפו לקהילת השיווק של עופרי דוד

Leave a Replay

הצטרפו לניוזלטר החודשי של WEB DAVID
עדכון חודשי וענייני על כלים לקידום וטכנולוגיות חדשות