15 טיפים אפקטיביים לבניית ורכישת קישורים

אני מקדם אתרים כבר כמה שנים טובות ומנקודת המבט שלי, עולם ה- SEO מסובך הרבה יותר מ- PPC מסורתי או מכל תת-נישה אחרת בעולם השיווק. במיוחד כשאתה מתחרה מול חברות בעלות תקציבי ענק  ב- SERP (מדרג מנועי החיפוש). שמתי לב שבלבול רב עולה סביב הנושא של בניית קישורים, ובמיוחד סביב סוגיות של כמות, איכות ועלות. 

זה הרי טבעי שאנשים מחפשים לקבל מידע נוסף באספקט כה עיקרי של עבודת הקידום. בעלי אתרים מעוניינים בספקים אמינים אך לעתים לא יודעים לעבוד איתם וכיצד להתנהל מולם כהלכה, חסר להם ידע כיצד לאמוד את השווי האמתי של קישור, אילו בדיקות עליהם לבצע מראש, לכן בהרבה מצבים עולים חששות ביחס לרכישת קישורים

כחלק מהעבודה השוטפת שלי כמקדם אתרים, ספק של קישורים בינלאומיים לחברות בחו"ל אני נתקל בבעיות הללו הרבה. אני מעביר קורס קידום אתרים בו אני צולל לעומק לעולם הקישורים אך כעת אני רוצה לשתף אתכם בכמה שיטות בהן תוכלו להשתמש בבניית קישורים לאתרים שלכם, לנהל פרויקטים נרחבים של רכישת קישורים ובאופן כללי פשוט להימנע מטעויות של טירונים ולעבוד בצורה חכמה ומחושבת יותר. 

אז ללא הקדמות מיותרות – 15 טיפים מדהימים לבניית ורכישת קישורים.

1. התייחסו למאמצי בניית הקישורים שלכם כאל קמפיין מתוכנן מראש

כמו כל פעילות שיווקית אחרת, תכננו את המהלכים שאתם רוצים לבצע מראש. בניית קישורים לא צריכה להיות מסורבלת או ללא בקרה. אני נתקל בלקוחות או בעלי מקצוע שרוכשים קישור פה קישור שם ללא כל תכנון מקדים ואחר כך לא מבינים מדוע האתר שלהם תקוע באותה נקודה והדומיין גם כן אינו מתחזק. הנה כמה פעולות מקדימות שתוכלו לבצע בכדי לייעל את תהליך העבודה שלכם

  • הכינו מראש את כמות התכנים הרצויה לקמפיין הנוכחי, אל תסתמכו על יכולות הכתיבה של ספקים שונים או חברות לבניית קישורים. לרוב, כדאי לעבוד מול כותב קבוע בעלות קבועה. אם החברה שאתם עובדים מולה מספקת תוכן שכלול עם הלינק בקשו לראות דוגמאות לפני שאתם רוכשים
  • הכינו מסמך אקסל / גוגל שיטס מפורט בו תגדירו בצורה ברורה מהן המילות מפתח שאתם מתכננים להתמקד בהם בקמפיין הנוכחי. שימוש בכלים כמו - AHREFS, יועיל ויקצר את תהליך המחקר. אם אתם כבר מדורגים על ביטויים מסוימים שאתם רוצים לדחוף מעלה, רצוי להתחיל שם
  • הגדירו באופן ברור את התקציב הכולל לפעילות, העלות המקסימלית ללינק שאתם מוכנים לשלם, אם כחלק מהפעילות אתם הולכים לבצע גם אאוטריץ', קחו בחשבון גם את הזמן או העלות שמהלך כזה ייקח.
  • דגש נוסף בנוגע לעלויות, נסו להבין מהי העלות הממוצעת לקישור בנישה שלכם.

2.ארגנו באופן מופתי את האנקורים (מילות מפתח לקישור) את הלינקים שלכם ואת האתרים המקשרים עם הדאטא עליהם בגוגל שיטס

כמו שציינתי בטיפ מספר 1, אנקורים או בעברית "עוגנים" (מילות המפתח שיקשרו לאתרים שלכם) הם הכל, העוגנים המקשרים יהיו גורמי המפתח שגוגל תסרוק בכדי להבין את הקשר בין אתרים. בין האתר המקשר לבין האתר שלכם. על פי גוגל הקונספט נקרא "שכנות אתרים". 

לבעלי אתרים מסויימים, עורכי תוכן או אדמינים יכולה להיות בעיה עם עוגנים מסוימים, במיוחד בתחומי ההימורים, המסחר האלקטרוני או תחומים פיננסיים כאלה ואחרים.

עבור אתר חדש – אתר שנמצא באוויר פחות מ – 3 חודשים, הייתי ממליץ להתמקד בעוגני המותג (brandname.com או "שם המותג") בכ- 60-70% מכל המאמרים המקשרים לאתר, בשלבים מאוחרים יותר תוכלו להתמקד יותר בעוגנים של זנב ארוך, ביטויים של התאמה מדויקת אך לעת עתה, ברצונכם לשפר מעט את ה- DA של הדומיין (סמכות הדומיין) ולוודא שהדפים החשובים שלכם נמצאים בסמיכות לדף הבית במרחק של לא יותר מ 2-3 קליקים בכדי לאפשר להם לנצל את כוח הקישורים שמגיעים לדף הבית ומתמקדים בשם המותג.

מלבד העוגנים והקישורים של הדפים שלכם, הקפידו תמיד להוסיף את האתרים המקשרים אליכם כך שיש את כל המידע על הקמפיין שלך בקובץ מאסטר אחד. לאחר מכן ניתן לפתח גיליונות נוספים על פי חודשים ולנטר את פעילות הקישורים באופן רציף ומסודר. 

מעבר לכך אני אוהב להוסיף כמה פרמטרים חשובים של דאטא על כל אתר שמקשר אליי מ – Ahrefs, אני מוריד את המידע ופשוט מסדר את גליונות הנתונים, להלן בדוגמא מתחת

אנקורים - מילות מפתח
אני מסדר את האתרים המקשרים אליי ומוסיף מ - AHREFS , פרמטרים חשובים על כל אתר כמו DA, כתובת ה - IP, כמות הדומיינים שהוא מפנה אליהם, כמות מילות מפתח, טראפיק חודשי, ולידם את העוגן שלי והדף באתר שלי שאני מקשר אליו

3. תשלחו לספק שלכם או לבעל האתר המקשר את כל המידע הנחוץ לנו באופן מלא

תמיד תשאלו את הספק בנוגע לתאריך היעד לפרסום, מהי הנישה העסקית שבה אתם מתחרים, העוגנים שנבחרו במאמר ומה יהיה נושא המאמר מראש כדי למנוע בלבול ודחייה של קישורים או מילות מפתח מסויימות. פינג-פונג ודיסאינפורמציה יכול לגרור את הפרויקט, אז וודאו שאתה והאדם בצד השני מבצעים תיאום ציפיות מלא ושהכל ברור. בד"כ חברה מקצועית תוודא שיש להם את כל המידע הנחוץ אך בהרבה מקרים לא. במידה ואתם מבצעים הזמנה של כמות גדולה של קישורים יהיה ביכולתכם להתמקח על המחיר, מעבר לכך תנסו לתזמן את פרסום הקישורים – "שיטת דריפ" בכדי לא להדליק נורה אדומה לגוגל. 

4. נסו ליצור ולארגן את כל המאמרים לפני בניית קישורים או ביצוע הזמנה של קישורים

ברוב המקרים, יצירת כל התוכן מראש תעזור לכם להפחית את הוצאות הקישורים ולא להיות תלויים ביצירת תוכן של ספקים חיצוניים שבמקרים רבים כותבים בצורה גרועה מאוד או משתמשים בתוכנות ליצירת תוכן מלאכותי (Content Spinners), תופעה זו נפוצה מאוד בתוכן באנגלית, ולא בשפות אחרות חשוב לציין. 

 

רוב בוני הקישורים בעולם הם מהודו ופקיסטן בעוד שרבים מהם אנשים נחמדים ומקצועיים, הרבה הם מתחילים לחלוטין שבקושי יכולים לדבר אנגלית ולכתוב תוכן איכותי, רבים מהם מספקים תוכן כתוב בצורה גרועה ותוכן מלאכותי יכול לגרום לבעיות גדולות אם מתפרסם ונסרק על ידי גוגל.

 

כאשר כל המאמרים שלכם מוכנים ומכילים בתוכם את העוגנים בצורה טבעית ואינפורמטיבית כל שנותר לעשות הוא להתמקד בפרסום באתרים איכותיים והדברים רצים בצורה חלקה.

5. השתמש בפיצ'ר - Batch Analysis של Ahrefs לעבודה בתפוצה רחבה

מספר 5 הוא טיפ חשוב בטירוף. פנינה נסתרת בתוך Ahrefs – האולר שוויצרי עבור כל איש SEO הוא Batch Analysis – אם אתם עובדים עם מאות אתרים או אפילו רוצה לנתח עשרות או מאות אתרים פוטנציאליים במכה, זהו הפיצ'ר האולטימטיבי שמאפשר לדפדף בכל הנתונים הדרושים ולייצא קבצים לסידור נוסף ב – Google Sheets.

הפיצ'ר הקטן הזה פשוט חוסך לי שעות של ניתוח נתונים מדי חודש.

batch analysis - ahrefs
פיצ'ר מעולה שחוסך שעות רבות של ניתוח נתונים וחקר של דומיינים - מומלץ מאוד!

6.בדקו תמיד כתובות IP לפני רכישת קישורים ובקשו דוגמאות קודמות

ייתכן כי מספר 6 אולי נשמע מובן מאליו, אך ניתן לשכוח לבצע את הבדיקה הזו. לבעלי PBN רבים יש אתרים מרובים המשתפים את אותה כתובת IP. וודאו בדיקה אם קיימות כתובות IP שונות לכל אתר המקשר אליכם, ואני בעיקר מתייחס ל- C-Class שונה עבור כל אתר שאתם רוצים לפרסם עליו. אני לא נגד pbn באופן כללי, חלקם מדהימים ומתוחזקים היטב, אך כאשר אתם מתמודדים עם בעלי רשתות עשו את בדיקת הנאותות שלכם על פי רשימה זו. טעויות קלות כאלה יכולות להשפיע על הדירוג באופן שלילי.

בדיקה מעמיקה נוספת שניתן לבצע עם באמצעות הכלי Reverse IP Lookup שיאפשר לכם לגלות אילו אתרים נוספים יושבים על אותה כתובת IP והאם הם יכולים לסכן אתכם במידה ותקבלו מהם קישור 

בדיקת עומק נוספת של כתובות IP באמצעות Reverse IP Lookup

7. בדקו תמיד ב- Google אם המאמר מאונדקס (מופיע בתוצאות החיפוש), ככלל - שהאתר גדול יותר ייקח למאמר יותר זמן ל"התאנדקס"

מאוד קל לבדוק אם מאמרים מופיעים במנוע החיפוש. העתק-הדבק של הפסקה הראשונה של מאמר בשורת החיפוש בגוגל. אתם רוצים לראות את המאמר מודגש בתוצאה הראשונה, כמובן. אם המאמר לא מופיע ייתכן ועדיין לא נסרק על ידי גוגל, מעבר לכך ניתן לבדוק את מקור העמוד (Page Source) של המאמר כדי לראות אם יש שם בטעות תג "noindex".

הקפידו ליידע את הספק אם יש בעיות כלשהן, או להסכים על תשלום רק לאחר שהמאמר נסרק כהלכה

 

במידה ולא קיבלתם את מה שהובטח, קיימת האופציה לשימוש בתכונה של "Open Dispute" ב- Paypal או Payoneer, עם זאת, חשוב לתת לספקים זמן לתקן טעויות במידה וכאלה התרחשו

8. שימו לב למיקום הקישור שלכם במאמר, ואילו קישורים אחרים נמצאים בו מלבד שלכם

אתם רוצים שהקישורים שלכם יהיו מעלה מעלה במאמר לעומת קישורים אחרים, זה לא מיתוס, גוגל כיום יודע לתעדף את חשיבות הקישורים על פי פרמטר זה. הודע לספק שלך על דרישה זו ותראה מה הוא אומר. עורכים רבים של אתרים מייצרים סקירות תוכן ארוכות שיכולות להכיל המון עסקים, אז חשוב להבין איזה סוג של מאמר אתה הולך לקבל, וודאו שהקישור שלכם לא נמצא בשכונה גרועה עם עוד עסקים בעייתיים או כאלה שלא קשורים.

חפשו קישורים ספאמיים בגוף המאמר, עסקים שאינם קשורים לשלכם באותו עמוד, יותר מדי קישורים, מאמרים עמוסים מדי במילות מפתח, תעשיות למבוגרים בלבד, תעשיות בעייתיות ועוד.. 

9.השתמשו בקישורי No-Follow וקישורי תמונה לעתים קרובות

בניגוד לתפיסה הרווחת, קישורים No-Follow פועלים מצוין ומהווים אפשרות מדהימה לגוון את בחירת העוגנים שלך, ושיטות הקישור. 

בדרך כלל כדי לבדוק קישורי DF / NF, תעבור למקור הדף, הקלד ctrl + F, הזינו No-Follow בכדי לבדוק את סטטוס הקישור שלכם.

בכדי לקצר את המטלה הזו מאוד מומלץ להשתמש בתוספי הכרום הבאים:

אלטרנטיבה נהדרת נוספת היא עוגני תמונות, מומלץ מאוד להשתמש באינפוגרפיקות או בתמונות ממותגות ולמנף אותם להזדמנויות לבניית קישורים. מעבר לכך, תוכלו לקבל חשיפה נוספת בגוגל אימג'ס

10. קישורים עירומים | Naked Url's לא מומלצים ורוב האתרים לא אוהב לקשר ככה

משום מה, גוגל אינו חובב כתובות URL עירומות (https://example.com), הוא מעדיף לסרוק עוגנים טקסטואליים, ואתרים רבים אינם מקבלים עוגנים מסוג זה מכיוון שהם לא רוצים להבהיל את גוגל ולהדליק נורה, שימו לב לכך, אתם מעדיפים לקשר שם מותג נקי או ביטוי 9 פעמים מתוך 10. 

11. גוונו באופן מתמיד את פרופיל הקישורים של האתר

ישנה אמירה ידועה ב – SEO "אתה רוצה לבנות קישורים כאילו אתה שיכור", זה מזכיר לי סרט ישן ג'קי צ'אן "האגרופן השיכור | Drunken Master", שם הוא נלחם ביריביו ברצינות רק שהוא שותה אלכוהול

עם זאת, נרצה לבצע מאמצי בניית קישורים המוצגים בעיני גוגל כטבעיים ולא מכוונים על ידי הקפדה על גיוון סוגי הקישורים, האנקורים והאתרים המקשרים אלינו

12. עלו רמה עם Gmail ואאוטריץ'

Outreach היא בעצם מילה נרדפת לבניית קישורים איכותית, אנו משקיעים זמן רב בתקשורת עם מוכרי קישורים, אדמינים, עורכים וכו'

מעקב אחר מיילים ויצירת תבניות הן חלק מהמשימות שיכולות לקחת לנו הרבה זמן.

 

להלן כמה תוספות Gmail מסודרות ל- Chrome בהן אני משתמש כדי למקסם את זמני ומיומנויותיי:

כלי פופולרי מאוד עבור Gmail, הוא מאפשר להגדיר התראות מעקב אוטומטיות, פתיחת מיילים, ליצור תבניות, פאנלים מורכבים של מייל, מעקב אחר קליקים ועוד

תוסף מרענן זה יספק את כל הנתונים הדרושים ומידע ממדיה החברתית הזמינים לגבי האדם שאתה מתקשר איתו. השתמש בו כדי לאסוף מידע חשוב בעת יצירת קשר. ולנסות לשלב אלמנטים אישיים בעת פנייה

תוסף Chrome זה יכול לעזור לגלות מיילים ואנשי קשר מעודכנים מאתרים. הגרסה החינמית מאפשרת למשוך עד 50 דומיינים בחודש וניתן לרכוש מנוי בתשלום לכמות גדולה יותר

הייתי חייב להזכיר את התוסף הזה למרות שכולכם בטח משתמשים בו גם כן. תוסף מדהים שמאפשר לנו לכתוב אנגלית תקנית וברורה בקלי קלות ולגוון את אוצר המילים גם כן. מלבד ליטוש האנגלית, ב Grammarly יש כלי לגילוי תוכן מועתק מובנה באתר שלהם שבאמצעותו ניתן לבדוק את מקוריות של מאמרים

לא תוסף של ג'ימייל אלא תוכנת אאוטריץ' מקוונת נוחה לתפעול בעלות חודשית יחסית זולה. מעולה עבור יצירת קשר עם כותבים ובעלי אתרים, מציגה נתוני פתיחת מיילים, שמירת טמפלטים, יצירת טמפלטים דינמיים, משיכת אנשי קשור ועוד –   יש להם ניסיון של 14 יום שאפשר להשתמש בו עבור כמה משימות פשוטות.

13. לינקים מאתרים בעלי טראפיק גבוה עולים כסף רב כיום

כיום, כל אתר מקטן עד גדול שיש בו נתוני טראפיק  יגבה סכום מסוים כדי לפרסם את המאמר. כולם רוצים להרוויח קצת כסף. זה יכול להתחיל מ 50$ לאתר בלוג קטן עם טראפיק של כמה אלפים ועוד עשרות אלפי יורו בכתבת יח"צ במגזין גרמני כמו Der Spiegel.

זה לא תמיד אפשרי בגלל מגבלות התקציב או המורכבות של הנישה העסקית, אדמינים ובעלי אתרי כיום גובים הרבה יותר ממה שהיה לפני כמה שנים. התחום של קישורים נכנס מאוד חזק לתודעה ואיפה שיש ביקוש ההיצע ידרוש בהתאם.

חשוב לקחת בחשבון כי אתרים רבים מזייפים תנועה באמצעות בוטים אך קשה מאוד לעקוב אחר כך.

 

אתרים עם תנועה גבוהה הרלוונטיים לתחומכם הם מעולים אך אם תקציבית, אינכם מסוגלים לפרסם באתרים כאלה, תמיד לכו על רלוונטיות גבוהה לתחומכם, דומיין נקי ולא ספאמי ומאמר ארוך ואיכותי. באתרים כלליים, כמו אתרי מדיה או חדשות, בדקו אם יש קטגוריות מתאימות שתוכל לפרסם בהן ולקבל מהן את הלינק.

14. היזהרו מרכישת לינקים מאתרים חינמיים ובלוגים של Web 2.0

אני מדבר על אתרים כמו Medium או כל פלטפורמת בלוגים, שבה כל אחד יכול להירשם ולפרסם תוכן תוך 5 שניות, גוגל מקצה כוח-קישורים מינימלי לקישורים הללו והחלק הגרוע ביותר הוא שאנשים מוכרים קישורים מסוג זה במחירים מופרזים. 

בדקו תמיד אם יש "הרשמה", "פתח חשבון בחינם", "הגש פוסט אורח" באתרים שאתם מעוניינים בהם לפני רכישה, שאלו את הספק "האם זה אתר חינמי?"

 

יש אנשים שמטפחים חשבונות בפלטפורמות של בלוגים, בתרחיש מסוג זה ייתכן כי זה יכול להיות שימושי.  אנשים שיש להם חשבונות ישנים, מאומתים או מספר גבוה של מנויים בפלטפורמות האלה, יקבלו יותר כוח לקישורים וגם נרוויח על הדרך חשיפה אמיתית

15. במידה וניתן, השתמשו בקשרים שיצרתם ותקציבי הלקוח לפרויקטים נוספים

מלבד היותי מומחה לקידום אתרים, אני מנהל אתרים פרטיים שלי ומגזינים בתחומי הספורט, מבחינתי זה יהיה טיפשי  לא להשתמש בכל הניסיון שצברתי בשנים האחרונות לטובתי. יש לי קשרים עם אלפי אתרים ומגזינים ברחבי העולם במעל ל – 15 שפות שונות, אני יודע להשיג מענה מהיר מבעלי אתרים ועורכים של מגזינים ענקיים, אני כבר מכיר בעל קושי של ביטויי מפתח בהמון נישות שונות. אני יודע כיצד פועל אתר רווחי. כל הכישורים והניסיון הזה אפשרו לי להקים פרויקטים משלי להכנסות רווחיים משלי מבלי מפריע לפעילות לקוחותיי.

במצבים רבים, שתפים כאלה גם מסייעים ללקוחות (למשל, שליחת תנועה רבה יותר למשפכים שלהם על ידי התחרות בדירוגים כישות עסקית אחרת). אם ללקוח יש תקציב גדול שמאפשר קצת מקום לניסוי וטעייה ניתן ללמוד כמה שיעורים חשובים ואלו 100% ישמש אותנו בעתיד לפרויקטים אחרים. 

זה הכל אנשים 🙂

כל הטיפים שציינתי נכתבו מניסיון אמיתי ופעילות SEO בינלאומית שוטפת יומיומית בתחום זה.

אני מקווה שלא שכחתי יותר מדי דברים, אולי אכתוב פוסט עתידי עם כמה תובנות נוספות בנוגע לבניית קישורים 

אני באמת מקווה שתמצאו חלק מהטיפים פה מועילים עבורכם ואת הפוסט מאיר עיניים, אל תהססו לשאול כל שאלה, אשמח לדעת מה חשבתם.

נתראה בפוסט הבא!

3 טעויות עיקריות שיש להימנע מהן להצלחה ממשית ב- SEO

SEO כמו תחומים רבים המצריכים רמה מסוימת של מיומנות, הוא תחום לא פשוט, אם לא מקדישים את הזמן וההתמדה בכדי להשתלט עליו כהלכה. אם ניקח את כל תחומי השיווק הדיגיטלי ונפרוס אותם לכישורים שונים, נראה שעל הסקלה הרחבה הזו רוב אנשי המקצוע מתרכזים בתחומי ה – PPC, עיצוב גרפי, יצירת תוכן, ניהול פרויקטים, ואילו מקצועני ה -SEO הנם בודדים במערכה. 

מהניסיון שלי בפרויקטים גדולים של SEO עבור חברות בחו"ל ובעל קורס קידום אתרים ישראלי בו לומדים גם סטודנטים מתחילים, בעלי אתרים ואנשים מהתעשייה ישנן דעות קדומות ודיסאינפורמציה ביחס ל -SEO כתחום שמאוד קשה לייצר בו תוצאות ממשיות ולמדוד את התוצאות וההחזר השקעה ביחס לפרסום ממומן בו התוצאות יותר מידיות והמדדים מנוטרים פנימית בתוך מערכות פרסום כמו פייסבוק וגוגל פרסום. 

בפוסט קצרצר אך אינפורמטיבי זה, נדון ב-3 מכשולים עיקריים העומדים בדרכם של אנשי SEO מתחילים ובעלי אתרים שעושים את זה לבד ומה הם ההיבטים החשובים ביותר שבהם צריך להתמקד בכדי להבטיח דירוגים גבוהים ויציבים ולהבין קצת יותר לעומק את העולם הרחב הזה שנקרא – SEO. אני מקווה שתוכלו לקחת מפה כמה עצות חשובות בכדי לשפר את המיקוד וההסתכלות הרחבה שלכם על התחום. 

גם בעבודתי האישית והבינלאומית התמודדתי עם עליות וירידות בפרויקטים מתקדמים של SEO, אך הגישה ומתודות העבודה לא השתנו, ממש כמו שאתה מכין את עצמך למרתון אתה יודע שיהיו ימים פחות טובים ויותר טובים באימונים אך המטרה הסופית לא משתנה וגם ב SE0 כמו בספורט, שיפור בתחביב חדש ואפילו בחיים עצמם – התמדה והשקעה של זמן הנם מרכיבים חשובים להצלחה. 

אלו הם 3 המכשולים העיקריים עבור כל איש SEO מתחיל.

1. חוסר סבלנות

אנשים מתקשים להבין שלוקח קצת זמן כדי לראות תזוזה כלשהי בדירוג האתר שלהם בגוגל.

אז הקמת את האתר שלך כמו שצריך, ביצעת את המחקרים שלך, הכנסת קצת תוכן איכותי ואפילו קנית כמה קישורים איכותיים אבל מאז … נאדה, שום דבר לא קורה. אתה לא רואה תנועה מגיעה או כל תזוזה אורגנית זורמת לכיוונך

לגוגל יש טיימינג משלו עד שהוא מקבל את ההחלטה אם האתר שלך שווה את המקומות הראשונים בקטגוריה העסקית שלך. האלגוריתם של גוגל מחשב מעל 200 פקטורים לדירוג סופי של אתר בכדי לקבוע מה בדיוק אתה מנסה להשיג עם האתר שלך ואז משווה את אותם פקטורים אל מול אלפי חברות אחרות שבאופן בסיסי מנסות לעשות את אותו הדבר ולהתברג גבוה. ברור שתהליך כזה לוקח זמן ועוד לא התייחסתי לכך שאתרים בעלי תוכן רב או מוצרים רבים לוקחים יותר זמו לעיבוד וסריקה על ידי גוגל. 

מעבר לכך, אתרים שמפעילים קוד מורכב ובעיקר ג'אווהסקריפט גם כן לא מקלים על מלאכתם של הבוטים של גוגל בסריקה ואינדוקס מלא של אתר – למידע נוסף בנוגע לחשיבותו של סוג הקוד בו אתם משתמשים באתר וכיצד הוא משפיע על קידום האתר עיינו נא במאמר המרתק הזה מאת נתי אלימלך . 

ממש כמו פילדלפיה 76ers, הייתי ממליץ לסמוך על התהליך (Trust The Process) ולהמשיך לעבוד על שיפור האתר שלך ככל האפשר.

מרבית האנשים מוותרים לאחר שבועיים ומאבדים כל אמון בקידום אתרים ונצמדים לכרטיס אשראי רץ במערכת הפרסום של פייסבוק. אכן מבחינת תוצאות מיידיות מאוד נוח להתרגל לקצב המהיר של PPC מודרני, אבל כידוע אנשים מחפשים באופן טבעי סיפוקים מיידיים. לפעמים תוצאות SEO ממשיות עשויות להופיע לאחר מספר חודשים ואפילו שנה שלמה במקרים מסוימים, זה באמת משתנה מקטגוריות שונות והתחרותיות בהן. 

תמיד זכרו ש- SEO דומה למשחק השחמט; זהו משחק אסטרטגי לטווח הארוך. המתינו בסבלנות לפחות חודשיים והמשיכו להתמיד ולשפר באופן מתמיד את האופרציה שלכם, הרי המטרה היא לייצר טראפיק קבוע לזמן ארוך טווח ולרוב זה יכול לקרות אך ורק על ידי תוצאות יציבות בגוגל

2. ריבוי כלים ומערכות לשלוט בהן ובזבוז כספים מיותר

ב – SEO קיימות מערכות רבות וכלי אונליין שרצוי שמקצוען אמיתי יכיר אבל חשוב לדעת שרוב המערכות עולות כסף, בד"כ מנוי חודשי בעלות מסויימת. יש מערכות לניטור נתונים, מערכות מחקר, כלים ליצירת תוכן, כלים יותר טכניים כמו Screaming Frog שהוא חינמי באופן חלקי מאוד. התחום תחרותי בטירוף גם בגזרת הסטארטאפים וטכנולוגיות חדשות צצות מדי שבוע עם הבטחה לתוצאות מידיות. קל מאוד לקנות תוכנות וכלי ואונליין מהודרים שבקושי תשתמשו בהם בעתיד, ולא רק שהכלים האלה עולים המון מזומנים, כל כלי חדש כזה יצריך עוד כמה שעות מחייכם בכדי ללמוד אותו לעומק.

מקודם התייחסתי לכך שבני אדם דורשים סיפוקים מיידים גם בקידום האתר, פעולה צריכה להיות שווה תוצאה וכל מכשול בדרך יכול לבאס ולגרום לנו להפסיק. דבר נוסף שאנשים חוטאים בו הוא בזבוז של כספים מיותרים כשהם נכנסים לתחום חדש, הם חושבים לעצמם "אם אני אקנה את המצלמה הזו ב5000 שקל אני אצלם יותר", "אם אני אקנה את התוכנה הזו ב1000 שקל תהיה לי יותר מוטיבציה לקדם את האתר שלי" במבחן התוצאה זה לא באמת קורה לכן יהיו זהירים כיצד אתם מנהלים את התקציב שלכם. 

אז איך רצוי לתעדף איזו מערכת חשובה ולא?

ראשית כל, אני ממליץ להתמקד בשלושת הכלים החשובים ביותר לכל מי שרוצה להפוך למומחה SEO באמת:

Ahrefs – כלי בתשלום, הכלי המדהים הזה הוא האולר שוויצרי עבור כל מומחה SEO בגלל ריבוי המשימות שהוא מאפשר לנו לבצע. נכון להיום הוא הכלי המרכזי שמשמש אותנו בתחום.

הכלי הוא בעצם תוכנת אונליין שיכולה לעזור בכל אספקט מרכזי שקשור לקידום אתרים, החל מביצוע מחקרי מילות מפתח, מתחרים הבנה מעמיקה של רמת התחרות וכלה באיתור נושאים חדשים לתוכן, ניתוח תחומים ואפילו פיקוח מדוייק של דירוגים. הכלי מכיל המון פיצ'רים מעולים שיכולים לעזור לך, וכן, ייקח קצת זמן להכיר את כולם, אך זה בהחלט שווה את זה. 

ישנם הרבה משאבים על Ahrefs, להלן 2 מרכזיים: 

גוגל אנליטיקס – כלי חינמי, הכלי העיקרי למעקב אחר תנועה והתנהגות משתמשים באתר האינטרנט שלנו, לפני שנתקדם לכלי עבודה מפוארים אחרים, וודאו שאתם שולטים באופן מלא בכלי הזה שנותן לנו תמונת מצב תמידית על ההתקדמות שלנו.

השימוש ב- Google Analytics יסייע להבין טוב יותר כיצד למקד את הזמן והאנרגיה לדברים החשובים באמת כמו, איזה תוכן ליצור, אילו מדינות או איזורים מספקים את התנועה הטובה ביותר, מהם הדפים הפופולריים ביותר באתר שלנו ומעל 1000+ דוחות שונים ואפשרויות התאמה אישית. 

דאגו לקפוץ אל האקדמיה הרשמית והחינמית של גוגל אנליטיקס וללמוד עוד על הכלי. האתר של שוקי מן בעברית הינו מקור מידע נוסף מומלץ ללימוד גוגל אנליטיקס וגם כן ערוץ היוטיוב המגניב הזה שנקרא Measure School – לעיונכם!

קונסולת החיפוש של גוגל | Search Console כלי חינמי נוסף, וככל הנראה החשוב ביותר עבור כל בעל אתר שעושה SEO. הכלי הזה הוא בעצם האופן שבו אנו כבעלי אתר מתקשרים ישירות מול גוגל ומודיעים לו על כל שינוי שמתרחש; דף חדש באתר שלנו, קטגוריה חדשה שנוספה, שפה חדשה שהוספת, שגיאה שמתרחשת.

לאחר אימות ואישור האתר בסרץ' קונסול של גוגל נוכל להבין את המיקומים המובילים שלנו בחינם, אם כי נתוני המערכת מתעדכנים בד"כ אחת לשבוע שבועיים – ולכן במהלך הדרך ייתכן ונרצה לעבור למערכת דירוגים בתשלום שמתעדכנת בתדירות גבוהה יותר. באמצעות המערכת נבין גם כיצד גוגל ממפה את האתר, אילו מילות מפתח גלויות במנועי החיפוש ועוד. 

אם האתר לא אושר באמצעות סרץ' קונסול אנחנו בעצם בעצם לא קיימים בתוצאות חיפוש, אז נקדיש זמן כדי להכיר את המערכת הזו כראוי ולעניות דעתי היא הפשוטה ביותר לתפעול מביחס ל Ahrefs וגוגל אנליטיקס. למידע נוסף על סרץ' קונסול – התחילו כאן.

3. שגרת עבודה מבולגנת וחוסר סדר

הטעות האחרונה ברשימה שלנו שמומלץ לשים לב אליה היא שכיחה למדי בקרב בעלי אתרים ואנשי דיגיטל בכלל – הם עובדים מבולגן, לא בונים צ'קליסטים מסודרים וסדר יום שמבוסס על תעדוף משימות על פי חשיבות.

 הם קופצים ממשימה למשימה ומוציאים כסף מיותר על תוכן כללי שלא מבוסס על מחקרים מתחרים או מילות מפתח חשובות, קישורים זניחים או כמו שציינו כלים מיותרים. בעולם ה- SEO, אנחנו חסידים גדולים של צ'קליסטים – בעיקר בגלל שישנם הרבה גזרות שעלינו לתקוף בכדי לנצח את המתחרים – כשאני אומר צ'קליסט אני מתייחס למספר פעולות קטנות ויעילות שמועילות לאתר שלנו.

זו יכולה להיות רשימת בדיקה ופרמטרים למחקר מילות מפתח, צ'קליסט פעולות להזנת פוסט בבלוג בדרך הנכונה, רשימת בדיקת איכות של קישורים נכנסים ועוד. בעיקרון כל רשימת משימות פשוטה שתעזור לכם לשכלל חלק מהמשימות הרבות שאנו כאנשי SEO נאלצים להתמודד איתן

חיפוש מהיר ב- Google יראה לכם בדיוק על מה אני מדבר. הקפידו תמיד למיין את המשימות החשובות ביותר שיש לבצע באתר. 

רוב האתרים הראשונים בגוגל ל "SEO Checklist"  הן נקודת התחלה נאותה כדי להבין על מה מודבר וכיצד  עלינו למקסם את זמן יקר וכסף בזמן העבודה באתר. דאגו להפריד בין ההיבטים השונים והמשימות המרובות ב- SEO U Uיהיה לכם קל יותר להבין אילו משימות  באמת יכולות לעזור לכם להצליח ומהו השוני ביניהם

לסיום – צ'קליסט מעולה מבית Ahrefs.